דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחזה האבסורד של חודש מרץ 

מאת    [ 07/04/2007 ]

מילים במאמר: 968   [ נצפה 5083 פעמים ]

מחזה האבסורד- מרץ 2007- בין טירוף לאדישות שירית בן- ישראל, מנכ"לית STS, מומחית לקידום מעשי של נשים 

משהו מוזר קרה לי. משהו מפחיד. מפחיד שזה קורה. נהייתי אדישה. אדישה לסקנדלים. אדישה לפסקי דין.אדישה לעוולות.אדישה לחדשות. אדישה לזוועות.ומי יכול להאשים אותי?. הרי כל יום במדינתנו השערורייתית נפתח בזוועה, סקנדל או עוול נוראי.וכל ערב מגיע אל סיומו עם זיכוי, הקלה בדין, קיצור פז"מ או שחרור וזיכוי מוחלט.מגיע הרגע בו את רוצה שקט. לא רוצה לשמוע יותר על זיכוי אנסים, שחרור מרצחים, הקלה בעונש מטרידים, פיצוי עו"ד מפורסמים והתעלמות משחיתות בכירים. "די", אני אומרת לעצמי. לא רוצה יותר. ועצמי בתגובה נכנס למצב אדישות.דקה עוברת. עוברות דקותיים. הזמן מרגשי לי כמו נצח נצחים.זהו, לא יכולה יותר להיות אדישה. זו לא אני. 

אני נזכרת בסיפור עם מסר: 

עכבר הציץ דרך חריץ בקיר וראה את האיכר ואשתו פותחים חבילה. "מעניין איזה מזון יש בחבילה" חשב לעצמו, אך הזדעזע לראות את הזוג מוציא מלכודת עכברים מן הקופסא.הוא יצא אל החצר וזעק אזהרה: "יש מלכודת עכברים בבית! יש מלכודת עכברים בבית!"התרנגולת קרקרה וזקפה אליו את ראשה: "אדון עכבר, אני יודעת שזה אסון לגביך, אבל אין לכך שום משמעות בשבילי".העכבר פנה אל החזיר: "יש מלכודת עכברים בבית!"החזיר הפגין סימפטיה ואמר: "אני כל כך מצטער, מר עכבר, אבל אין שום דבר שאני יכול לעשות חוץ מלהתפלל לשלומך".העכבר פנה אל הפרה וזו הגיבה בזלזול: "אפשר לחשוב- מלכודת עכברים. אני ממש בסכנה, אה..."עצוב ומפוחד חזר העכבר אל הבית, להתמודד לבדו עם מלכודת העכברים.  בלילה נשמע קול פצפוץ, כזה שמשמיעה מלכודת עכברים שהופעלה. אשת האיכר קפצה ממיטתה לראות מה לכדה המלכודת. בחושך לא ראתה כי היה זה נחש ארסי שזנבו נתפס במכשיר. הנחש הכיש את האישה והיא הובהלה לבית החולים. היא טופלה וחזרה לביתה סובלת מחם גבוה. כולם יודעים שהטיפול הטוב ביותר לחום גבוה הוא מרק עוף טרי. האיכר לקח גרזן ושחט את התרנגולת כדי לבשל מרק. שכנים וידידים באו לבקר את החולה וישבו לצידה מסביב לשעון. כדי להאכיל אותם, נאלץ האיכר לשחוט את החזיר. האישה גססה עד שלבסוף נפטרה. מכרים רבים באו ללוויה. כדי לסעוד אותם, שחט האיכר את הפרה.  מוסר השכל: בפעם הבאה שאתם שומעים שמישהו נתקל בבעיה וחושבים שהיא לא נוגעת לכם, זכרו שגם כאשר החלש ביותר מאוים- כולם נמצאים בסכנה. 

ומה חדש בתחום האבסורדים החודש?

מתוך ים האבסורדים המאכלסים את מדינתנו הזערורית והשערורייתית בחרתי החודש רק חמישה. החמישה שבחרתי מסמלים יותר מכל ,שריטת" עמוקות, צריבות בלתי- הפיכות בחברה, בממשל, בעם, ואתן תשפוטנה 

אבסורד 1- רמון  עוד ישוב והכבשים שותקות

ע"פ מקורבי רמון המצוטטים בתקשרות הוא עוד ישוב. היחידים שמתנגדים לשובו של העליז התוסס והתחושתי הינם חברי הכנסת מהימין. מנגד, נבחרת הנשים שהייתה אמורה לשמור על נורמות התנהגות במעוז השלטון בישראל, קרי חברות הכנסת  ד-ו-מ-מ-ו-ת. שלי, זהבה ולימור שותקות. ואם שתיקת הנשים הזו  לא אומרת לכן כמו גם לי, מדוע אנחנו כנשים לא זזות קדימה אלא נעות בסיסובים במקום, הרי שדבר כבר לא יזיזנו. זהבה שצווחת מול כל מתנחל, מעסיק עובדים זרים וסרסור בחרה לשתוק מול חזרת רמון, שרק לפני חודש הואשם ועמד למשפט ונמצא אשם בהטרדה מינית ורק בזכות מניפולציה משפטית בחסות החוק יכול לשוב. לימור שגדולתה בצווחתה דוממת.שלי שעוצמתה בצעקתה דוממת גם היא.ומה נשאר לנו?לחכות לחיימקה שלנו.  

אבסורד 2- אחלמה של פרץ רוצה להביא אחלמה לשדרות

כאילו לא הספיק ומספיק לנו כוכב אחד ממשפחת פרץ, אנחנו צפויות להתמודד עם כוכבת שנייה. זמן האחלמה יהיה ארוך ואינו בטוח שיניב פירות. בעיר שדרות המתכוננת  לבחירות, בין אלי מויאל, ראש העיר המכהן לברטה קאושנסקי, המשמשת כיועצת ראש העיריה לענייני קליטה אנו צפויות להתמודד עם רצונה של אחלמה לבית פרץ להציג מועמדות לתפקיד ראש העיר. מה אומר לכן?, מחזה האבסורד בהתגלמותו. איזה רקע, נסיון, יכולות יש לאחלמה?. ולמה מימוש חלומות ופנטזיות צריך להיעשות על חשבון אזרחים ואזרחיות תמימים ותמימות?. נותרתי ללא מילים. כל תקוותי היא שאיש לא יכניס לאחלמה לראש שהיא יכולה או ראוייה לתפקיד, שכן במדינת האבסורדים היא עוד עלולה להצליח.

אבסורד  3- ח"כ המועמדים בעבר, בעתיד ובהווה למשפט יחנכו את ילדיכם בנושא דמוקרטיה

חברי הכנסת יפשטו על בתי הספר ביום הדמוקרטיה, זוהי התוכנית החדשה שמתגבשת בכנסת. הירשזון ילמד אתיקה פיננסית, אולמרט ייתן טיפים בנושא רכישות נדל"ן אטרקטיביות, רמון ירצה על פרצות בחוק ההטרדה המינית במדינה דמוקרטית, גנות יגלה איך לעגל פינות בלי להשאיר עקבות, זקן תיתן מידע על הקמת עמותות וגיוס משאבים לרווחת הקהילה. אל תפסידו, יהיה מעניין! זה בטוח, לא כל כך ברור לי הקשר לדמוקרטיה. 

אבסורד 4- אל תתנה לצה"ל לדאוג לבריאות ילדיכן/ם, תהיינה ערניות!

לצה"ל חייל שלם הנקרא "חיל רפואה", ולו בסיסי ענק, מרכזים רפואיים, בסיס הכשרה, קורסים ואלפי חיילים וחיילות. גוף ענק ללא מוח או נשמה. כך לפחות עולה מסיפור האיוולת, אודות החייל שהתלונן על כאבים, איים על מפקדו ונשלח לכלא. רק לאחר 4 חודשים של טרטורים הואיל הצבא לבדוק את החייל בבדיקות הנכונות, באמצעותן גילו שהוא סובל מסרטן באשכיו. אם למישהי מכן יש ילד או ילדה שמתגייסים, המלצתי היא, שכאשר הם מתלוננים על כאבים קחו אותם/ן לרופא/ה פרטי/ת, אל תחכנה שהצבא ידאג להן/ם, שלא תמצאנה עצמכן משלמות מחיר יקר. שאלנה את אימו של החייל כרות האשך והיא תספר לכן.      

אבסורד 5- האם תאיר רדה קשורה לכת השטן?

נוכח עקשנותה של אימה של תאיר רדה ז"ל לגלות את האמת אודות רצח ביתה, אני מתחילה לחשוב שיש שם משהו מעבר לנראה ולגלוי. השבוע התבשרנו שעל גב ידה של תאיר ז"ל נמצא כיתוב שייתכן שהיה קשור לכת השטן. הראשונה שעולה במחשבתי היא עדי יעקובי, שנעלמה לפני כ- 9 שנים וגם כאן בשנקין תל- אביב מדברים על אפשרות שהייתה קשורה לכת המסתורית. נראה שהאם נחושה לגלות את האמת, אפילו במחיר פגיעה ביוקרת דימוי הבת. מנגד, עולות תהיות קשות מנשוא בכל הנוגע לאופן פעילות המשטרה, שכן לא ייתכן שמידע חיוני ומשמעותי כל כך לא יילקח בחשבון ולא ייבדק אלא בתום משפט.  

אז מה היה לנו החודש?

שרי ממשלה לפני, אחרי ותוך כדי משפטים שירצו בבתי הספר של הילדים שלכן על דמוקרטיה, אחלמה של פרץ שאולי תנסה ל"היטיב" עם שדרות כשם שפרץ "היטיב" עם משרד הביטחון, כת השטן שהתגלתה אחרי המשפט של רדה ז"ל ונבדקת כעת או שלא ע"י משטרת החוכמה של ישראל, צה"ל וחיל רפואה שמסרבים לשלוח את ילדיכם לבדיקות רפואיות וחיימקה רמון אחד שאו-טו-טו חוזר הבייתה וכל הכבשות בכנסת שותקות.

 ועל זה אומר קיציס כל שבוע- "יש לנו ארץ נ-ה-ד-ר-ת".   

שירית בן- ישראל
מנכ"לית חברת STEPS TO SUCCESS
MSM במנהל עסקים

מאמנת, יועצת, חוקרת ומדריכה מימוש עצמי של א-נשים

תוכלו לתקשר איתי בפורטל תפוז בפורומים:
'נשים בעסקים ובקריירה'
'הדרכה'

אימייל: sts4u@bezeqint.net




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב